نتیجه کاشت ابرو چه زمانی مشخص می شود؟

08 آبان 1401
نتیجه کاشت ابرو چه زمانی مشخص می شود؟

ابروها نیز همانند موهای سر، دچار ریزش می شوند. ریزش در ابروها، دلایل مختلفی دارد. افزایش سن، بیماری های مختلف، استفاده از داروها و برداشتن بیش از اندازه ابرو برخی از دلایل ریزش ابرو هستند. در برخی افراد نیز ابروها به صورت ژنتیکی کم پشت و نازک هستند. گاهی افراد ترجیح می دهند که با کاشت ابرو طبیعی، ابروهای خود را ضخیم و پرپشت کنند.

در کاشت ابروی طبیعی، موهای بخش خاصی از سر به ابروها منتقل می شوند. تکنیک و روش کاشت ابرو در واقع همان تکنیک کاشت مو است. فولیکول های منتقل شده از سر به ناحیه ابروها، مانند ابروهای طبیعی به رشد خود ادامه می دهند. بنابراین فرد نیاز دارد که به طور مداوم ابروها را مرتب و به آن ها رسیدگی کند.

پس از انجام عمل کاشت ابرو، نتیجه نهایی معمولاً طی چند هفته تا چند ماه قابل مشاهده خواهد بود. در این مدت، بدن شما نیاز به زمان برای بهبودی دارد و موهای کاشته شده باید به شکل طبیعی رشد کنند و ابروهای نهایی شکل بگیرند.

در ابتدا پس از جراحی، ممکن است ابروهای شما قرمز و تورم شده باشند. این علائم معمولاً در عرض چند روز بهبود می‌یابند. همچنین، ممکن است در طول فرآیند بهبودی ترشحات کمی از محل کاشت موها داشته باشید که این نیز به طور طبیعی است و با زمان بهبود می‌یابد.

نتیجه کاشت ابرو

در طول هفته‌ها و ماه‌های بعدی، موهای کاشته شده در محل ابروها رشد خواهند کرد. در ابتدا، ممکن است موها نرم و نازک به نظر برسند، اما با گذر زمان، موها قوی و گرمی خواهند شد و ابروهای شما شکل طبیعی خود را به خوبی به خود باز خواهند گرفت.

اما لازم به ذکر است که هر فرد و هر مورد بدنی ممکن است به طور متفاوت به جراحی و بهبودی پاسخ دهد. برخی افراد ممکن است نتایج مطلوب خود را در زمان کمتری مشاهده کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی و رشد موها داشته باشند. بنابراین، توجه به راهنمایی های پزشک خود و رعایت دستورات پس از جراحی بسیار مهم است تا نتیجه بهینه ای بدست آید.

ممکن است در طول این مدت از شما خواسته شود تا از محافظت از ابروهای خود در برابر خورشید، استفاده از محصولات آرایشی خاص و اجتناب از ورزش های سنگین خودداری کنید. همچنین، از محافظت و مراقبت مناسب پس از عمل جراحی و استفاده از محصولات مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست استفاده کنید تا بهبودی بهتری را تسریع کنید.

بنابراین، به طور خلاصه، نتیجه نهایی کاشت ابرو بین چند هفته تا چند ماه قابل مشاهده است. با رعایت دستورات پزشک و صبر و شکیبایی، شممنون از توضیحات کاملت. من همینطور که بهت گفتم، نتیجه نهایی کاشت ابرو معمولاً در عرض چند هفته تا چند ماه قابل مشاهده است. در ابتدا، ممکن است ابروهای شما تورم و قرمز شوند، اما این علائم در طی چند روز بهبود می‌یابند. سپس، موهای کاشته شده در محل ابروها شروع به رشد می‌کنند.

اگرچه برخی افراد ممکن است نتایج مطلوب خود را در زمان کمتری مشاهده کنند، اما به طور کلی، نیاز به صبر و شکیبایی برای دیدن نتیجه نهایی دارید. با گذر زمان، موها قوی‌تر و پررنگ‌تر می‌شوند و ابروهای شما شکل طبیعی خود را به خوبی به خود باز می‌گیرند.

در طول این مدت، باید از مراقبت و نگهداری مناسب ابروهای کاشته شده اطمینان حاصل کنید. از آفتابگردانی بیش از حد در این دوره خودداری کنید و از محصولات مراقبت ابرویی استفاده کنید تا بهبودی را تسریع کنید.

چرا کاشت ابرو ؟
ابروها در بخش مرکزی و مهم صورت قرار گرفته اند و تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. تاثیر ابرو در جان بخشیدن به صورت و چشم ها بسیار زیاد است. با توجه به مجاورت چشم و ابرو در کنار یکدیگر در منطقه مرکزی صورت، تاثیر ابرو بر زیبایی کمتر از چشم ها نیست.

ریزش موی سر با شدت های مختلف، حتی مرحله طاسی کامل به چشم افراد آشنا است. در بسیاری افراد مشاهده شده است که با وجود ریزش موی شدید، حساسیتی نسبت به این موضوع ندارند و مشغول زندگی و فعالیت های روزمزه خود هستند؛ اما ریزش ابروها، فرآیندی پذیرفته شده و جا افتاده نیست و تاثیرات روحی و روانی زیادی روی فرد دارد.

با استفاده از روش های آرایشی از قبیل تاتو، هاشور یا مداد نیز ابروها زیباتر می شوند؛ اما طبیعی بودن ابروها نکته بسیار مهمی است که تنها در کاشت ابرو طبیعی قابل دست یابی است.

 

اهمیت کاشت ابرو
برخی از ویژگی های خاص موهای ابرو سبب شده است که کاشت ابرو از اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به کاشت موی سر برخوردار باشد. در این قسمت به ویژگی های خاص موهای ابرو پرداخته می شود.

جهت رشد موهای ابرو
یکی از ویژگی های منحصر به فرد ابروها این است که جهت رشد آن ها در بخش های مختلف متفاوت است. به طور کلی ابروها به سه قسمت سر، تنه و دم تقسیم می شوند که جهت رشد مو در هر کدام از این بخش ها متفاوت است.

بخش سر: این بخش داخلی ترین ناحیه ابرو و به طول ۵ الی ۷ سانتی متر است. موها در این قسمت به سمت بالا رشد می کنند. موهای این بخش نازک تر و روشن تر از دو بخش دیگر هستند؛
بخش تنه: بخش تنه، بخش مرکزی و در واقع متراکم ترین و پهن ترین بخش ابرو است و حدود ۲.۵ سانتی متر طول دارد. اگر بخش تنه را به دو قسمت تقسیم کنیم. در بخش های ابتدایی تنه (نزدیک به بخش سر) موها به سمت بالا رشد می کنند. در بخش دوم، موهای مرز بالای ابرو به سمت پایین و موهای مرز پایین به سمت بالا رشد می کنند؛
بخش دم: بخش دم، ۲ سانتی متر انتهای ابرو است. در واقع از جایی که خم ابرو شروع می شود به سمت انتهای ابرو، دم ابرو است. موهای این بخش نازک و با کم تراکم هستند و تقریبا به شکل افقی رشد می کنند.
زاویه رشد مو
یکی دیگر از تفاوت های موهای ابرو با موهای سر این است که موهای ابرو با زاویه زیادی نسبت به پوست صورت رشد می کنند به همین دلیل به صورت صاف روی صورت می خوابند و مانند موهای سر به حالت عمودی رشد نمی کنند. تفاوت زاویه رشد موها در ابرو و سر ممکن است به ۴۵ درجه نیز برسد.

از آنجایی که موهای پشت گوش با زاویه نسبت به پوست سر رشد می کنند، معمولا برای پیوند ابرو از موهای این ناحیه استفاده می شود که زاویه رشد آن ها شباهت بیشتری به زاویه رشد موهای طبیعی ابرو دارد.



اولین هدف ما، کیفیت بالای خدمات می باشد و امیدواریم در راه حفظ و ارتقاء کیفیت همواره از راهنمایی و پشتیبانی مشتریان خود برخوردار باشیم.

کلینیک زیبایی لاله

تماس با ما

  • شعبه 1 : تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کتاب، بلوار فرحزادی، پلاک 115، طبقه دوم

  • شعبه 2 : تهران، نیاوران، چهارراه مژده، خیابان مصطفی مقدسی، جنب داروخانه نجفیان

  • تلفن : 22084007-21(98+)

  • پشتیبانی آنلاین : 09128729266

  • ایمیل : info [@] cliniclaleh.com

طراحی سایت از آشیانه پارس

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به درمانگاه تخصصی پوست و مو لاله میباشد.
طراحی و بهینه سازی سایت از آشیانه پارس